klädmärket ''boy london''

Klädmärket ''boy london'' har blivit mer och mer trendigt och jag har sätt det lite överallt nu (rihanna,Jessie J, nicki minaj och vanligt folk.) , och har tänkt precis som förmodligen dom flesta göööör snyggt,måste ha! Men sen idag läste jag lite om märket, och tänkte dela med er vad jag fick reda på.
Boy London är ett underground punkmärke som skapades 1977 och som länge associerats med nazistsymboler, enligt huffington post ska ett av deras första klädesplagg varit en tröja med Adolf Hitlers ansikte på och sedan dess har de producerat en mängd plagg med nazistsymboler som exempelvis swastikan på.
 
Här över ser ni alltså överst nazistpartiets symbol Die Parteiadler och under ser ni Boy Londons logga. 
 
Usch tycker att det här är jätte fel att folk går runt med ett nazist märke..:(  Tänkte att det kunde vara bra att veta om boy london med tanke på hur märket Boy london har blivit en succé för alla modeinriktade. 
 
Källa

Kommentarer
Postat av: Carro - en emo/scene bloggerska

Usch, detta visste jag absolut inte :O Kramisar Carro

2013-03-30 @ 20:35:29
URL: http://quiethell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0